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Druckluft umwandeln

Started by Helmut, 2009 February 09, 12:11:55 pm

previous topic - next topic

Helmut

*
#15
2009 October 26, 05:44:44 pm
Quote from: kawaii, 2009 October 26, 03:17:53 pm
Hallo Gustav,
das sind sog "Flugkolbenmotoren", nach "Otto Langen",
die einen Kolben hochschiessen und
der dann durch sein Eigengewicht über die zahnstange den impuls des Schwungrades erhält.
Das wär mal ne spaßige bastelei für eine Knallgasmaschine im Garten.
Sehr überschaubare Technik bei überschaubaren Drehzahlen.

hm.. und wahrscheinlich auch mit überschaubarem Drehmoment. ;D

Super
Genau so stelle ich mir eine geeignete Maschine für den Keller vor.
Den Hubraum kann man vermutlich auch noch im Betrieb verändern.

Die gespeicherte Energie liegt in der rotierenden Masse.

Anstelle eines generators müsste mann das Schwungrad noch mit geeigneten Magneten Bestücken. Dazu noch eine Serie von Spulen, die dem Leistungsbedarf/Vermögen entsprechend
vorgeschoben werden.
Helmut
In der Ruhe  liegt die Kraft.

LançaIV

*
2009 October 26, 05:50:53 pm Last Edit: 2009 October 26, 06:00:42 pm by LançaIV
DE19648665 Luftdruckmotor
mit beispielhaften 282,976 KW genau dat was man fuer die
Versorgung der Gartenhuette braucht,
solange man sich einschraenkt,
isn´t it,Kawaii !?

Adele
        CdL

p.s.: Michael Bonitz - unter alter Adresse Berlin-nicht im Telefonbuch.de  auffindbar, in DE 9X dieser Name vorhanden !

kawaii

*
#17
2009 October 27, 09:48:18 am
Quote from: LançaIV, 2009 October 26, 05:50:53 pm
DE19648665 Luftdruckmotor
mit beispielhaften 282,976 KW genau dat was man fuer die
Versorgung der Gartenhuette braucht,
solange man sich einschraenkt,
isn´t it,Kawaii !?

Adele
        CdL

p.s.: Michael Bonitz - unter alter Adresse Berlin-nicht im Telefonbuch.de  auffindbar, in DE 9X dieser Name vorhanden !


Guten Morgen Lança,

Ein sich selbst versorgender Kompressor,
dem noch Leistung abgenommen werden kann?

Ist sowas beim DPMA nicht "verboten"? ;D

Zu dumm, dass Bonitz das nicht ausreichend bebildert hat..
Mit 18 wagenhebern und ner alten Kurbelwelle vom Polo ist es aber nicht getan.

Aber ja, für die Gartenhuette waer das was, denn in Anbetracht der Naturvebundenheit
fällt es leicht, sich einzuschränken.

Gruessle,
kawaii

- Der Unterschied zwischen Phantasie und Wirklichkeit ist in Wirklichkeit viel größer -

Pese

*
2009 October 28, 04:55:05 am Last Edit: 2009 October 28, 04:58:05 am by Pese
HIER DER LINK DAZU :



Dokumentenidentifikation    DE19648665A1 24.07.1997
Titel                                    Abgasfreier, luftdruckbetriebener Hydraulikmotor für stationäre und mobile Antriebe
Anmelder                            Bonitz, Michael, 12043 Berlin, DE
http://www.patent-de.com/19970724/DE19648665A1.html

---

GP


http://gpese.stormloader.com/OU/

Links für einige Doku Downloads im OU Bereich.

TIPP zum "googeln": - suchwort pesetrier -  ohne ""
bringt zum Teil das was sonst an "x-ter" Stelle versteckt ist.
http://gpese.stormloader.com/pictures/  NEU  28.5 BILDER
http://alt-nrg.de/pppp/index.html          . 
http://alt-nrg.de/pppp/000_start.html  Desk-Starter
http://www.sacred-texts.com/download.htm
http://alt-nrg.de/pese/desk.html             Desk-HILFE  15,7

Helmut

*
#19
2009 October 28, 10:37:14 am
Quote from: Pese, 2009 October 28, 04:55:05 am
HIER DER LINK DAZU :



Dokumentenidentifikation    DE19648665A1 24.07.1997
Titel                                    Abgasfreier, luftdruckbetriebener Hydraulikmotor für stationäre und mobile Antriebe
Anmelder                            Bonitz, Michael, 12043 Berlin, DE
http://www.patent-de.com/19970724/DE19648665A1.html

---

GP


http://gpese.stormloader.com/OU/

Links für einige Doku Downloads im OU Bereich.


Vielen Dank für die eierlegende Wollmilchsau.

oder?
Helmut
In der Ruhe  liegt die Kraft.

Pese

*
#20
2009 October 28, 10:50:34 am
Nein die kam von Herrn Lanca,
(stehts gite Links)
Ich hab nur immer Probleme dessen Patentnummern dan
irgendwie aufzurufen. Wenn ich mal den passenden Link finde gebe ich den gerne weiter.

GP

http://gpese.stormloader.com/OU/
Dieser Link erleichtert Zugang zu
Downloads in overunity.com
TIPP zum "googeln": - suchwort pesetrier -  ohne ""
bringt zum Teil das was sonst an "x-ter" Stelle versteckt ist.
http://gpese.stormloader.com/pictures/  NEU  28.5 BILDER
http://alt-nrg.de/pppp/index.html          . 
http://alt-nrg.de/pppp/000_start.html  Desk-Starter
http://www.sacred-texts.com/download.htm
http://alt-nrg.de/pese/desk.html             Desk-HILFE  15,7

Pese

*
2009 October 28, 12:02:01 pm Last Edit: 2009 October 28, 12:04:33 pm by Pese
@Oliver,

wenn die "eierlegende .." gesucht wird.

vielleicht mal aus einer älteren URL Seite

hier fündig werden.
ZORZI  und Andere sind hier
(unten in Linksammlung erwähnt.)
Wer weiss hier mehr ??

G.P.
-----------------------------


22.12.2008     www.pesetrier.150m.com/link-Fuel.txt
===================================================

have you some Links to share with PESE ??
www.beam.to/Zpe  can transeive this ( also anonymouse)



Eingestellt auf Rückfrage G.H.,Trier

15.12 

BHKW Stirlingmotor 40KW  einzigartig
http://www.qalovis.com/de/landwirtschaft/biomasseverwertung/stirling_motor.php?hn2=true&gclid=CNeZyqzNwpcCFRjIXgodBSPOSg
Mini BHKW
http://www.bhkw-info.de/
mehr....
http://www.google.de/search?hl=de&q=bhkw&meta=

8.dec 2008


www.pesetrier.150m.com/link-Fuel.txt

GEET / Pantone
HHO/H2O

AIR

GEET / Pantone Carburator:

http://pese.150m.com/geet/geet.html

Vergaser = Carburator

Blueprints GEET Carburators (Vergaser)

-----------------------------------
PESWIKI Directory:PICC Pre-Ignition Catalytic Converter
http://peswiki.com/index.php/Directory:PICC_Pre-Ignition_Catalytic_Converter
-----------------------------------------------

Pese
Gasoline

Re: Emulsifying Diesel & Water  on: September 01, 2008, 10:00:27 PM 
http://www.youtube.com/watch?v=UzIQBLaM5-o&feature=related  emulsion (micro-bubble) 60% diesel 40% water
http://www.youtube.com/watch?v=E34HD1Jsl78&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=v8PbdymGFk8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=v8qHKwiBvhI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JVAfOumO8JU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZhMBCnzF0k4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=cfhacTEcZhE&feature=related
Pese-Collection 2008
-------------------------------
GEET PANTONE
http://lapierreangulaire.free.fr/doc/DopageVitry.pdf
Video in respect to Paul Pantone
http://www.youtube.com/watch?v=hlrxueyulPc&feature=related
http://pese.150m.com/geet/index.html  designs of geet carburators
-------------------------------
Waterfuelcell

http://www.rexresearch.com/meyerhy/meyerhy.htm

-------------------------------

HHO
http://www.aardvark.co.nz/hho_challenge.shtml

HHO 2liter/Min VIDEO

http://ca.youtube.com/watch?v=7jjd9huhH-Q&feature=related Video-ResinRat
more:

http://ca.youtube.com/watch?v=eKDTPvluapc&feature=user   Hydrogen Project Continued
http://ca.youtube.com/watch?v=iUDBJCRCe_E&feature=user   Hydrogen Project - First Reactor Test
http://ca.youtube.com/watch?v=SuUdcocg-BI   Hydrogen Project


Alternative Motors and Fuels
http://www.youtube.com/watch?v=XQQT9idYKW8  CAR RUNS ON water (fully) JAPAN


Deutsch
http://www.motor-talk.de/forum/deutsche-antriebstechnologien-innovativ-t1922968.html?page=1
http://de.wikipedia.org/wiki/CtL-Kraftstoff  Kohleverfüssigung
http://de.wikipedia.org/wiki/Gas-to-Liquids  Flüssuggas
http://de.wikipedia.org/wiki/BtL-Kraftstoff  Biomasse

Vergleich von Biokraftstoffen in Deutschland Biokraftstoff Jahresertrag
pro Hektar Kraftstoff-
Äquivalent Tankstellenpreise pro Liter

Pflanzenöl (Rapsöl) 1.480 Liter 1l = 0,96l Diesel 1,18 EUR (Mai 2008)1

Biodiesel (Rapsölmethylester) 1.550 Liter 1l = 0,91l Diesel 1,40 EUR (Juni 2008)2

Bioethanol 2.560 Liter 1l = 0,65l Benzin 1,21 EUR (E85, Mai 08)3

BtL-Kraftstoff (Biomass-to-Liquid) bis 4.030 Liter 1l = 0,97l Diesel k.A.

Bio-Methan ("Bio-Erdgas") 3.540 Kilogramm 1 kg = 1,40l Benzin 0,93 EUR (Juni 08)4

Quelle: Fachagentur Nachwachsende Rohstoffe e.V. (FNR): Biokraftstoffe Basisdaten Deutschland (PDF), Stand: 2008-01,
außer: 1C.A.R.M.E.N. e.V., 2UFOP, 3C.A.R.M.E.N. e.V., 4Eon Avacon (Biogastankstelle Jameln)

--------------------------------
English
http://www.edinphoto.org.uk/0_street_w/0_street_views_-_waverley_bridge_gas_bag_bus_ed_s_1900_049.htm
Gas drivean car 1900 to WW2  See also the links

--------------------------------
Thermo to electricity.


www.io.com/~frg

----------------------------------------------------
AIR

http://www.brasschecktv.com/page/456.html  AIR DRIVEN CAR  , Made in France
http://www.brasschecktv.com/page/489.html  AIR DRIVEN CAR  , Made in France
http://www.mdi.lu
Can it be true, that you can drive for 1,5 Euros (1$) 100km ??
This with electric compressor tu upload ?
.
The Kilo-Watt´s to upload can sure not be cheaper than this  3 Euros to
upload the car for the next 200kmßs !!??
If so : to let run the compressor on gasolin (LPG) electric generator
(cost possibly the doble of "line current" - ist also anyway cheap,
so you can take the compressorü generator with you (hybrid)

Something must be wrong ist this offer from France ..(?)
The Cost for an filling compressed air, with electricity must be wrong


Build an Windmill for compressing air !
Other compressing produce more losts.
(This are values "HEAT" , that you will store for warm-water and heating.
The compressed air, you will use to drive air-tools
(also turbine electric generators) to use electricity.With the Oberunity
from vompressed air ... use this to drive that
"NEW Compressed AIR driven CARS from thish "Free-Wind-Energy)

Pese

But with electric made air pressure- i think it is imossibe do make
an profit to drive this in this way.
--------------------------------------------------------------------------------
  Here is a good collection of research done on air-powered cars.

http://www.aircaraccess.com/

Report to moderator    Logged 

--------------------------------------------------------------------------------
The function of science is to make observations and measurements and to find correlations between the observed facts.


Goat
Full Member

I remember seeing something on tv about an Australian inventor who had designed a very efficient motor using compressed air to run his little vehicles.  Does anyone know if they are using his motor? 

I have been looking for someone to apply this to energy storage.. for things such as windmills and solar panels.  I doubt it would be as efficient, but it would require less expense and space than batteries do. 

The range is hard to believe, but the vehicles are extremely light.  They would never come close to passing the collision requirements here in the US. 


@ Danner & All

There is a good write up about the motor you are talking about Engineair's Ultra-Efficient Rotary Compressed-Air Motor at http://pesn.com/2006/05/11/9500269_Engineair_Compressed-Air_Motor/

This motor is incredible to say the least, it only takes 1 PSI of pressure is needed to overcome the friction!

Here is the site http://www.engineair.com.au/

Regards,
Paul

-------------------------------
WINDMILL   WIND-ELECTRIC-GENERATOR

http://www.thebackshed.com/windmill/fp2a.asp

Elsewhere,

http://www.watchtv.net/~rburmeister/smart.html




---------------------------------------------
AIR  AIR-MOTOR
http://keelynet.com/energy/airmotor.txt
"....Actually, they offered me over a billion dollars
- but I was afraid the big three would just buy it up
and never have any intentions of releasing it
to the consumer!"    - Lee Rogers, Inventor-
.... the suppression of massive odds against himself, but,
entwined within his destiny and within his hands he may
hold the future destiny of America and the free world

www.leebell.net
www.packratworkshop.com/minipwrwind.htm
------------------------------------------------------------
http://www.aircaraccess.com/images/3stage%201.jpg
http://209.85.135.104/translate_c?hl=de&sl=en&u=http://www.aircaraccess.com/&prev=/search%3Fq%3DLee%2BRogers%2Bpneumatic%2BPatent%26hl%3Dde%26sa%3DX&usg=ALkJrhiPGln75RaQdpPWsrhkIiRCj4xgWQ  deutsch

www.aircaraccess.com/pics01.htm
this link above contain 14 history designs photos and patents
1
HEAT BY compressing the AIR

The first pic/description show an devive from 1900
that was working with the using of ambient air (succs the heat out
IT SHOW FOR ME AS THE ZORKI Patent and NOW WORKING mashine
(that can also not bee in the "interest" of
Oil-Energie Suppliers.
2.
The first hybrid Car.
They use the exaust aire, like TURBOloader, to store compressing air,
to use thisagain to laoding the motor. The losses was compensated with an small gasolin-help-motor
3.
Is the same used in an small car. (possible it hase worked
4.
My goal with this design was to show an infallible means of injecting atmosphere into a pressurized tank without dissipating the energy already in the tank.  The drawing shows a compressor in a full tank boosting tank air which drives a jet pump to induce atmosphere into the tank through a double bank of check valves.  A Roots blower supercharges the atmospheric intake line.  Both compressors are driven by an air engine using air from the tank.
Ich sehe dies so: Zunächst wird in einen inneren Tank eingesaugt.
ein innerhalb des Tanks angebrachter Kompressor
reisst in der Einlassdüse (innerhalb des Tanks)
weitere (schon komprimierte Luft) mit
innerhalb des Tankes mitsich und erhält
dadurch zusätzliche Kompression.
(ähnlich "Wasser-Vakuum-Düse)die am Tankausgan einem weiteren grossvolumigeren
Kompressor weitergibt. Hiermit wird in 3 Stufen verdichtet
5.
Ein Dampf getriebener Luftkompressor. zum Füllen von Luftdruck Tank von Lokomotiven
1500HP (PS) . Luftgetriebene Autos gab es 1890 schon in Strassen NEW YORKS
(Die Technik, dampfgetriebene komprtessoren zu nutzen, scheint das "Geheimnis" zu sein,,
da luftgetriebene LKW (MAN?) in den 20/30 Jahren, mit unter 3Liter
Brennstof fahren konnten die Hypridartig Ihren Luftdruck (Kompressor)
möglicherweise (meine Intuition) über dampfgetriebene Kompressoren nutzten.
My goal with this design was to show an infallible means of injecting atmosphere into a pressurized tank without dissipating the energy already in the tank.  The drawing shows a compressor in a full tank boosting tank air which drives a jet pump to induce atmosphere into the tank through a double bank of check valves.  A Roots blower supercharges the atmospheric intake line.  Both compressors are driven by an air engine using air from the tank.
6.
Bild stimmt nicht mit Patent überein.  (Knick-Pleuel-Kompressor-Block

7.
Eine über 50 Jahre weiterentwickelter AIR-CAR. Patent an Army und NASA weitergegeben.
8..
Luftdruck Go-Car (1980) mit 120 PSI Luftdruck)
9.
Lokomotive zur Kohleförderung10
10.
Our catalog contains many hundreds of pages of information on the behavior of waves in compressed air in compressed air and other fluids, based on our search for the explanation behind Bob Neal's mysterious equalizer, which we call the Magic Valve.  This diagram was made for us by a mechanical engineer who got us started on the search for the sound wave solution when he suggested we look into the pulse jet engine.  The diagram illustrates the building-up of pressure because of the reflection of compression and rarefaction waves in a closed-end cylinder of the properly tuned length.
11
The founder's concept design for a linear air engine/compressor unit with interheaters to absorb ambient heat and compression heat.  This type of air engine was patented by Charles B. Hodges in 1907 and his invention was sold to coal mines in the U.S.  European designs took his two-stage engine a step further by adding a third stage, and were able to increase the driving range of a tank of air by 60%, using ambient heat to expand the engine's air supply by reheating expanded air between piston stages in order to increase its energy content.
Das sagt das durch Erwärmen die bereits komprimierte Luft weiter komprimiert wird. und mehr Nutzen bringt.
(Wenn die vorher gesammelte Luft in einem Thermogehäuse (isoliert) gespeichert wird , erhöht sich der Wrkungsgrad
12
During the 1890s, General Herman Haupt championed the air car cause by finding investors for Robert Hardie's locomotive design for street transit.  One of the concepts proven by their effort was that of regenerative braking, that is, using compressors to slow the vehicle down while heating and compressing the tank contents to increase the range.
Dass heisst: Regeneratives System. Bremskraft wird dem Energiespeicher zugefügt.
Ist das heutzutage wieder vergessen?
Bei jedem elektrischen oder neumatischem System anwendbar.
13.
1000HP Pelton Maschine, 9 Meter
This 30-foot diameter Pelton water wheel was used in Grass Valley, California to run a 1000 horsepower compressor that provided tool air and ventilation to two of the largest gold mines in the world.  The spokes of the Pelton wheel are seen in the background.  It was one of the largest water wheels in the world; Mr. Pelton lived a few miles away in Camptonville.  We'd like to see you generate gasoline or diesel fuel with a jet of water piped in from Wolf Creek.  The shape of the water cups was inspired when Mr. Pelton squirted one of his cows in the face with a hose.  It doesn't take a rocket scientist to understand the simple ideas in the Pneumatic Options Research Library catalog.   
Diese 30-Fuß Durchmesser Pelton-Wasser-Rad wurde in Grass Valley, Kalifornien, um einen 1000 PS-Kompressor-Tool vorgesehen, dass Luft-und Luftzufuhr auf, zwei der größten Goldminen der Welt. Die Speichen der Pelton-Rad gesehen sind in den Hintergrund. Es war eins der größten Wasser-Räder in der Welt, Herr Pelton lebte ein paar Kilometer entfernt in Camptonville. Wir möchten, dass Sie erzeugen Benzin oder Diesel-Kraftstoff mit einem Wasserstrahl in das Rohrleitungssystem von Wolf Creek. Die Form des Wassers Tassen wurde angeregt, wenn Herr Pelton gespritzt einer seiner Kühe in das Gesicht mit einem Schlauch. Man muss nicht Raketen-Wissenschaftler sein, um diese einfachen Ideen in der Pneumatik zu  verstehen.



14.
Kleines Druckluftfahrzeug
Terry Miller was the second air car advocate in recorded history.  This photo shows him being driven in circles by the founder of Pneumatic Options,  who compiled Pneumatic Options Research Library and AirCarAccess.com, the world's largest collection of information on compressed air automobiles.  Terry showed his air car from coast to coast, including Times Square, and we learned of him from an article in People Magazine.  This photo was taken by Terry's wife at the Wichita Energy Expo in 1985.  While the electric car at the booth next to us sat idle, we gave free rides on Air Car One nonstop for three days.  People love air cars!


mehr zum Thema

http://translate.google.de/translate?hl=de&sl=en&u=http://www.energeticforum.com/renewable-energy/1702-aircar-technology-pneumatic-options.html&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DLee%2BRogers%2Bpneumatic%2BPatent%26hl%3Dde%26sa%3DX
http://www.google.com/patents?id=s15VAAAAEBAJ&printsec=drawing&zoom=4&dq=868560#PPA2,M1
http://www.google.com/patents?id=s15VAAAAEBAJ&printsec=drawing&zoom=4&dq=868560#PPA2,M1 Patent air pression heater 1907
http://www.google.com/patents?id=s15VAAAAEBAJ&printsec=drawing&zoom=4&dq=868560#PPA2,M1
http://www.google.com/patents?id=s15VAAAAEBAJ&printsec=drawing&zoom=4&dq=868560#PPA2,M1
http://keelynet.com/energy/airmotor.txt  Lee Rogers refuse 1 Mio$ for Patent

-------------------------------------------------


Lee Rogers
http://www.amcgremlin.com/amcml-archive/msg28479.html
--------------------------------
http://www.roguegovernment.com/  Exposing Goverments exposing
and there new world order

----------------------------------------------
ZORZI device now working prototype !!

Use the room-temperature only !!
http://peswiki.com/index.php/Directory:Generator_from_Ambient_Air_by_Kim_Zorzi#Latest_Developments
Air compression as Fuel  , no external Power !


http://www.energie-info.de/eglossar/node6.html  Aufwindkraftwerk  ca 1km hoher Turm !!!
http://www.energie-info.de/eglossar/node6.html
http://www.kuenstler-energie.de/kopf.html Abwindkraftwerk
http://www.energie-info.de/eglossar/node6.html
http://www.kuenstler-energie.de/drehmomentspeicher.html   Bessler in Funktion !!
http://www.kuenstler-energie.de/COG/Resonanz.htm  !!!  Kräfte nutzen statt vermeiden.
http://www.kuenstler-energie.de/
http://www.kuenstler-energie.de/COG/RESONANC.htm  engl.

-----------------------------------------  DEUTSCH    DEUTSCHLAND RADIO
Strom aus Dreck  ( Bakterienzersetzung ) 18.10.08
http://www.dradio.de/dlf/sendungen/forschak/859878/
------------------------------------------
alternative Antriebstechnik Forum
http://www.motor-talk.de/forum/deutsche-antriebstechnologien-innovativ-t1922968.html?page=1

Perspektiven eines CO - und emissionsarmen Verkehrs - Kraftstoffe ...
Dateiformat: PDF
http://www.tab.fzk.de/de/projekt/zusammenfassung/ab111.pdf


-------------------
Dampfgetriebenes
Search, socialize and find: Sun Sentinal - [ Diese Seite übersetzen ] ein dampfgetriebenes Fahrzeug aus den 1920er Jahren, siehe Sentinel (Fahrzeug) . .. einiger englischsprachiger Zeitungen, etwa Orlando Sentinel, Sun Sentinel ...
http://de.supercrawler.com/sun-sentinal.html -



--------------------------------------
WIKIPEDIA WEISS ES NICHT

Zeitschalter, Treppenhausautomaten
sorgfälte Beschreibung ALLER System.
Es fehlt pneumatischer Treppenhausautomat.

Funktion
Magnetische Anzugspule setz ein Gewicht hoch, das in einer Rähre abgelassen wird.
Lunft entrömt einer kleine verstellbare Düse.
Die Einstellung für 3 Minuten lief über 50 Jahre korrekt.
Automat wurde 1980 durch Umbau des Schaltkastens neu installiert.
Der Automat liess sich einwandfrei verstellen.
Kontaktgabe war durch 1 Glasrohr mit 2 eingeschweissten Kontakten
vorgegeben indenen eine ca 1cm Quecksilbermasse, die Kontakte schlossen, wenn das Rohr durch den
"Pleuel" des Hubmagneten gekippt wurde.



TIPP zum "googeln": - suchwort pesetrier -  ohne ""
bringt zum Teil das was sonst an "x-ter" Stelle versteckt ist.
http://gpese.stormloader.com/pictures/  NEU  28.5 BILDER
http://alt-nrg.de/pppp/index.html          . 
http://alt-nrg.de/pppp/000_start.html  Desk-Starter
http://www.sacred-texts.com/download.htm
http://alt-nrg.de/pese/desk.html             Desk-HILFE  15,7

Harry K.

*
#22
2009 October 28, 01:07:20 pm
Quote from: Pese, 2009 October 28, 10:50:34 am
Nein die kam von Herrn Lanca,
(stehts gite Links)
Ich hab nur immer Probleme dessen Patentnummern dan
irgendwie aufzurufen. Wenn ich mal den passenden Link finde gebe ich den gerne weiter.

GP

http://gpese.stormloader.com/OU/
Dieser Link erleichtert Zugang zu
Downloads in overunity.com


Hallo Pese,
ich gehe immer auf die Depatis-Seite: http://depatisnet.dpma.de

Auf "Recherche" und "Einsteiger" klicken und dann die Patent-Nr. eingeben. Das komplette Patent (mit Skizzen) kann man sich dann als PDF speichern.
Viele Grüße
Harry

kawaii

*
#23
2009 October 28, 01:25:21 pm
Quote from: Harry K., 2009 October 28, 01:07:20 pm
Hallo Pese,
ich gehe immer auf die Depatis-Seite: http://depatisnet.dpma.de

Auf "Recherche" und "Einsteiger" klicken und dann die Patent-Nr. eingeben. Das komplette Patent (mit Skizzen) kann man sich dann als PDF speichern.


Hi Harry,

nur leider sind das sehr rudimentäre skizzen.

Erscheint Dir das beschriebene Konzept Hydraulik/Pneumatik schlüssig?
Du bist doch vom Fach. ;D

Gruss,
kawaii

- Der Unterschied zwischen Phantasie und Wirklichkeit ist in Wirklichkeit viel größer -

Pese

*
#24
2009 October 28, 02:56:52 pm
Danke Harry,
wird mir eine Hilfe sein.

Statt der Patennummer kann man docg gleich den
durchgehenden Link abspeichern und weitergeben.

Dann hat man selbst nicht soviel Aufstand, wenn man SEINE  Funde ansehen will, und die denen man wes weitergibt auch nicht,
(denn die sind vielleicht noch unbedarfter wie ich)

www.google.de/patents   ist ja auch so eine schöne URL , wo man gleich
(nachdem man aufgerufen hat, den Link aus Adresszeile rauskopieren und speichern kann.)
Google erlaubt wie wahnsinnig viel, dann da weiterzurecherchieren. Sowas fehlt für europ. Patente um denen mehr Beachtung zu verschaffen

G.P.

Aber danke nochmal für den Hinweis, das hilft mir weiter

Quote from: Harry K., 2009 October 28, 01:07:20 pm
Hallo Pese,
ich gehe immer auf die Depatis-Seite: http://depatisnet.dpma.de

Auf "Recherche" und "Einsteiger" klicken und dann die Patent-Nr. eingeben. Das komplette Patent (mit Skizzen) kann man sich dann als PDF speichern.
TIPP zum "googeln": - suchwort pesetrier -  ohne ""
bringt zum Teil das was sonst an "x-ter" Stelle versteckt ist.
http://gpese.stormloader.com/pictures/  NEU  28.5 BILDER
http://alt-nrg.de/pppp/index.html          . 
http://alt-nrg.de/pppp/000_start.html  Desk-Starter
http://www.sacred-texts.com/download.htm
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Harry K.

*
#25
2009 October 28, 03:06:32 pm
Quote from: kawaii, 2009 October 28, 01:25:21 pm
Hi Harry,

nur leider sind das sehr rudimentäre skizzen.

Erscheint Dir das beschriebene Konzept Hydraulik/Pneumatik schlüssig?
Du bist doch vom Fach. ;D

Gruss,
kawaii


Hallo Kawaii,

ich habe mir die PDF herunter geladen, aber noch nicht näher begutachtet. Das mache ich aber noch und gebe dann meinen Senf dazu, falls ich das Dingens kapieren sollte.  ;)
Viele Grüße
Harry

Harry K.

*
#26
2009 October 28, 03:11:23 pm
Hast recht, Pese.
Der Link sollte hoffentlich funktionieren:
http://depatisnet.dpma.de/DepatisNet/depatisnet?action=bibdat&docid=DE000019648665A1

und hier die PDF dazu:
http://depatisnet.dpma.de/DepatisNet/depatisnet?action=pdf&docid=DE000019648665A1

Gruß
Harald

Quote from: Pese, 2009 October 28, 02:56:52 pm
Danke Harry,
wird mir eine Hilfe sein.

Statt der Patennummer kann man docg gleich den
durchgehenden Link abspeichern und weitergeben.

Dann hat man selbst nicht soviel Aufstand, wenn man SEINE  Funde ansehen will, und die denen man wes weitergibt auch nicht,
(denn die sind vielleicht noch unbedarfter wie ich)

www.google.de/patents   ist ja auch so eine schöne URL , wo man gleich
(nachdem man aufgerufen hat, den Link aus Adresszeile rauskopieren und speichern kann.)
Google erlaubt wie wahnsinnig viel, dann da weiterzurecherchieren. Sowas fehlt für europ. Patente um denen mehr Beachtung zu verschaffen

G.P.

Aber danke nochmal für den Hinweis, das hilft mir weiter
Viele Grüße
Harry

Pese

*
#27
2009 October 28, 05:15:20 pm
danke,
ich sende einen Extrabonus
Dir als Mail
G.P.

Hier gerade einen Link, der nicht hierhergehört.
kann vielleicht zu ANTON zusätzlich verwendet werden.



http://www.sciencedaily.com/releases/2008/09/080925111836.htm

20% höhere Reichweite durch ändern der viskosität benzin / diesel
UNBEACHTETE Veröffentlichung 2008

TIPP zum "googeln": - suchwort pesetrier -  ohne ""
bringt zum Teil das was sonst an "x-ter" Stelle versteckt ist.
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Harry K.

*
#28
2009 October 28, 06:18:48 pm
Also... das ist doch alles sehr abstrus, was da in diesem Patent an Infos geboten wird. Da wird z.B. eine Kraft berechnet mit 320Nm/0.04m. 0.04m ist allerdings der Hub des Pumpenzylinders und nicht der Hebelarm der wirkenden Kraft. Die wahre Kraft berechnet sich nach FIG.2, und diese Kraft schwankt zwischen 2792N (320N * 1000mm /114.6mm) und 2070N (320N * 1000mm / 154,6mm).
Der gleiche Fehler wird auch bei der Berechnung der Ausgangsleistung des Arbeitszylinders gemacht. Da wird einfach die übersetzte Kraft (die mit ~41kN sowieso nicht stimmt) wieder mit dem Hub von 0,063m multipliziert und als Ausgangsdrehmoment deklariert. Das ist leider falsch!
Und wie man auf eine Ausgangsdrehzahl von 1040 U-1 (was ist das? U/min oder U/s oder U/h?) kommt, ist mir absolut unklar.

Es macht keinen Sinn, bei diesen Ungereimtheiten mehr Zeit in diese Sache zu investieren. Unglaublich, was alles patentiert wird...  :o

@Pese
Danke!  :D
Viele Grüße
Harry

LançaIV

*
#29
2009 October 28, 11:52:26 pm
Hallo Harald K.,
es handelt sich um eine Offenlegungsschrift des Entwicklers,
worin auf "genutzte Materialien" hingewiesen wird !
Das dpma hat kein Patentrecht darauf erteilt, ob Pruefung beantragt worden ist, ist mir unbekannt !
Fehler in den Schriften sollten immer direkt mit dem Annmelder
besprochen werden !

Anmeldungen, welche dem OU-Bereich zugeordnet werden koennen
und Patentrecht erhielten sind rar,
offiziell eigentlich gar nicht moeglich,
aber:
DE19604089 Magnetomechanischer Drehmomentwandler
DE102006014027 Elektrischer Heizzellenleiter
DE19706659 Elektromagnet

Mit freundlichem Grusse
                                CdL